سنگ شکن فک یکی از انواع ماشین آلات سنگ شکن مورد استفاده در معادن و کارخانه های تولید شن و ماسه است که بعد از دستگاه فیدر قرار می گیرد و از آن در مراحل اولیه ی کار و به منظور خردایش سنگ های خام و درشت استفاده می گردد. از سنگ شکن فکی می توان به منظور خرد کردن کانی های سختی همچون سنگ آهن، کوارتزیت ،کلینکر، گرانیت و بازالت استفاده نمود. قطعات مورد استفاده در ساخت این نوع سنگ شکن به دلیل سایش مداوم، از مواد اولیه مقاومی همچون فولاد منگنز ساخته می شوند که موجب کاهش اصطکاک و افزایش طول عمر قطعات می گردد.

جهت استعلام قیمت و خرید سنگ شکن فکی تولید سهند پویا با شماره 09121775749 تماس حاصل فرمایید.

نحوه کار سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی به عنوان اولین دستگاه خردایش در پروسه تولید شن و ماسه از دو فک مقاوم برخوردار است که یکی از آن ها ثابت و دیگری متحرک می باشد و در قسمت پایین دهانه ورودی قرار دارند. روش کار این نوع سنگ شکن بدین صورت است که فک ثابت در جای خود قرار می گیرد و با حرکت فک متحرک به سمت فک ثابت، سنگ های درشت ورودی خرد می شوند. تا زمانیکه ابعاد سنگ های خورد شده به میزان مورد نظر نرسد، قطعات سنگ داخل سنگ شکن باقی می مانند و توسط دو فک به قطعات کوچک تری تبدیل می گردند. دستگاه سنگ شکن فکی بر اساس ابعاد دهانه ورودی آن دارای سایزبندی گوناگونی می باشد. بنابراین هنگام خرید این نوع سنگ شکن باید اندازه ی قطعات سنگ ورودی مورد نظر خود را در نظر گرفته و بر اساس آن محصول مناسب را برگزینیم.

سنگ شکن فکی سهند پویا

شرکت سهند پویا با بیش از 12 سال سابقه ی درخشان در زمینه تولید و خدمات پس از فروش انواع تجهیزات و ماشین آلات تولید مصالح ساختمانی، مفتخر به تولید دستگاه سنگ شکن فکی قدرتمند متشکل از قطعات فولادی و دارای ابعاد 100*120 می باشد. موتور به کار رفته در ساخت این مدل سنگ شکن از توان 150 اسب بخاری برخوردار است. بدنه ی این سنگ شکن فکی از صفحاتی مقاوم با ضخامت 60 میلی متر و ارتفاع 2.5 متر تولید می گردد و از طول عمر بالایی برخوردار است. سایر مشخصات فنی این محصول به شرح زیر است:

سنگ شکن فکی سهند پویا

برندسهند پویا
مدل100*120
قدرت موتور50 اسب بخار
بلبرینگ23260، 23264
شاسیH34
قطر شفت330امو
قطر فولی180mm
وزن فولی6500ton
ارتفاع شانه 2.40
جنس قطعاتفولاد مازندران

قیمت سنگ شکن فکی سهند پویا

در حالت کلی عوامل گوناگونی روی قیمت دستگاه سنگ شکن فکی تاثیر گذارند که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • ابعاد دستگاه: از آنجایی که ابعاد سنگ شکن فکی تاثیر مستقیم بر ظرفیت آن دارد، هرچقدر ابعاد دستگاه بزرگتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • جنس قطعات: به دلیل امکان بهره گیری از متریال گوناگون در ساخت قطعات سنگ شکن فکی، قیمت دستگاه نیز متاثر از جنس قطعات مورد استفاده در ساخت سنگ شکن می باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، نوسانات ارز و قیمت مواد اولیه نیز در قیمت سنگ شکن فکی موثر است. بنابراین توصیه می شود جهت استعلام قیمت با کارشناسان ما در بخش فروش با شماره 09121775749 تماس حاصل فرمایید تا از قیمت روز انواع دستگاه سنگ شکن فکی مطلع گردید.

نصب سنگ شکن فکی سهند پویا

نکته بسیار مهمی که باید هنگام خرید دستگاه سنگ شکن فکی به آن توجه نمود، اقدامات مربوط به حمل، نصب و راه اندازی دستگاه می باشد که علاوه بر هزینه ی بالا نیازمند تخصص نیز می باشد. کارشناسان ما در بخش فروش و خدمات پس از فروش آماده ی پذیرش صفر تا صد پروسه ی خرید و تحویل سنگ شکن فک ساخت سهند پویا می باشند. برای اطلاع از موجودی و قیمت روز محصول و سایر تعرفه ها کافیست با کارشناسان ما در تماس باشید.

معرفی انواع سنگ شکن فکی

به طور کلی سنگ شکن های فکی بر اساس مشخصات و نوع کاربرد آن ها در انواع گوناگونی طبقه بندی می شوند که مهم ترین و رایج ترین آن ها به شرح زیر است:

سنگ شکن فکی تک بازویی (Single Toggle Jaw Crusher)

این نوع سنگ شکن فکی از یک فک متحرک برخوردار است که توسط نوسان دهنده به حرکت در می آید و سرعت حرکت آن در مقایسه با سایر سنگ شکن های فک بالا تر می باشد. از این نوع دستگاه سنگ شکن جهت خردایش قطعات معدنی با حجم متوسط یا زیاد استفاده می گردد و به دلیل ساختار ساده ای که دارد، نگهداری از آن آسان تر می باشد.

سنگ شکن فکی تک بازو

سنگ شکن فکی دو بازویی (Double Toggle Jaw Crusher)

در این مدل سنگ شکن های فکی جهت خردایش قطعات معدن از دو فک متحرک استفاده می شود که نیروی مورد نیاز آن ها توسط دو نوسان دهنده تامین می گردد. از آنجایی که سنگ شکن فکی دو بازویی از قدرت و استحکام بالاتری نسبت به نوع تک بازویی برخوردار است، نگهداری از این دستگاه نیازمند دقت و توجه بیشتری است. از سنگ شکن فکی دو بازویی جهت خردایش قطعات سنگ بسیار سخت و در حجم بالا استفاده می گردد.

سنگ شکن فکی با فک معلق (Overhead Eccentric Jaw Crusher)

در این نوع سنگ شکن محور متحرک در قسمت بالای فک قرار دارد و حرکت نوسانی فک در جهت بالا و پایین صورت می گیرد. نوع طراحی این مدل سنگ شکن فکی آن را برای خردایش قطعات سنگ درشت مناسب کرده است

سنگ شکن فکی با سیستم تنظیم هیدرولیک

این مدل دستگاه سنگ شکن فکی به دلیل برخورداری از یک سیستم هیدرولیک جهت تنظیم فاصله ی میان فک ها، انتخاب ابعاد قطعات خروجی از سنگ شکن را برای کاربر فراهم می کند.

سنگ شکن فکی پیشرفته با کنترل الکترونیکی

سنگ شکن های فکی مجهز به کنترل الکترونیکی امکان تنظیم آسان و پیشرفته ی دستگاه را فراهم می کنند و از این طریق باعث افزایش راندمان و بهینه سازی فرایند خردایش می گردند.

آشنایی با قطعات دستگاه سنگ شکن فکی و کاربرد آن ها

دستگاه سنگ شکن فک از به هم پیوستن قطعات گوناگونی ساخته می گردد که هر کدام وظیفه ای حیاتی را در عمل خردایش قطعات اولیه ایفا می کنند. از جمله مهم ترین این قطعات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فریم اصلی (Main Frame): جنس این فریم از فولاد سخت کاری شده می باشد و از آن جهت نگهداری دیگر قطعات سنگ شکن در کنار هم استفاده می گردد.
  • فک ثابت (Fixed Jaw Plate): یکی از دو صفحه خرد کن موجود در سنگ شکن فکی است که ثابت است و به عمل خردایش کمک می کند.
  • فک متحرک (Moving Jaw Plate): قطعه ای متحرک است که به کمک نوسان آن سنگ های موجود در بین این قطعه و فک ثابت خرد می گردند.
  • محور اکسنتریک (Eccentric Shaft): این قطعه به صورت یک شافت فلزی است که وظیفه ی به حرکت در آوردن فک متحرک را بر عهده دارد. از آنجایی که محور اکسنتریک ملزم است به طور مداوم به فک متحرک فشار آورد ، به منظور افزایش استحکام این قطعه جنس آن از فولاد مقاوم در نظر گرفته می شود.
  • بلبرینگ ها (Bearings): بلبرینگ های سنگ شکن فکی علاوه بر نگهداری و تثبیت محور اکسنتریک، به عملکرد روان این دستگاه نیز کمک می نمایند.
  • سیستم تغذیه (Feeding System): بخشی حیاتی در دستگاه سنگ شکن فکی است که وظیفه ی هدایت مواد اولیه به داخل دستگاه را بر عهده دارد.
  • تنظیم خروجی (Discharge Setting): بخش تنظیمات خروجی امکان تنظیم سایز سنگ های خارج شده از سنگ شکن را به کاربر می دهد.
  • فنرهای تنظیم (Tension Rods And Springs): به کمک این نوع فنر ها فشار لازم جهت تثبیت فک متحرک در جای خود تامین می گردد.
  • فلایویل ( Flywheel): فلایویل نوعی چرخ با وزن بالا است که حرکت گردشی و نوسانی موتور را متعادل می سازد و بدین ترتیب باعث حرکت یکنواخت فک متحرک می گردد.
  • سیستم رانش(Drive System): سیستم فلایویل در سنگ شکن فکی نوعی الکتروموتور است که به وسیله ی آن، تسمه نقاله های محور اکسنتریک به گردش در می آیند.
  • دستگیره ها و پایه ها (Toggle Plate And Seats): دستگیره و پایه نیز از جمله دیگر قطعات مهم برای به حرکت در آوردن فک متحرک در محور خود محسوب می شوند.
  • انواع حفاظ ها (Guards): از حفاظ ها جهت محافظت از کاربران در برابر اجزای داخلی دستگاه سنگ شکن فک و کاهش احتمال آسیب دیدگی استفاده می گردد
اجزای سنگ شکن فکی

کدام مشخصات فنی سنگ شکن فکی را هنگام خرید در نظر بگیریم؟

به طور کلی 10 مشخصه فنی مهم برای سنگ شکن فکی وجود دارد که باید هنگام خرید این دستگاه در نظر گرفته شود تا بتوان بهترین خروجی را به صورت بهینه از آن دریافت نمود.

1. ظرفیت خردایش

برابر با حداکثر میزان مواد اولیه برحسب تن است که دستگاه سنگ شکن فک می تواند در هر ساعت پردازش نماید.معمولا بسته به نوع و مدل دستگاه سنگ شکن فکی، ظرفیت آن می تواند به شش هزار تن در ساعت برسد.

2. ابعاد دهانه ورودی

ابعاد دهانه ورودی سنگ شکن فکی بر حسب طول و عرض و با واحد میلی متر یا اینچ مشخص می شود و با توجه به آن می توان حداکثر سایز سنگ های ورودی به دستگاه را تعیین نمود.

3. اندازه خروجی

بیانگر حداقل و حداکثر ابعاد ممکن برای خرده سنگ های تولید شده توسط سنگ شکن فکی می باشد که به راحتی قابل تنظیم است.

4. نوع فک

یکی از مهم ترین مشخصه های سنگ شکن فکی که باید در نظر بگیریم، جنس قطعه ی فک به کار رفته در آن است که معمولا از نوع چدن یا فولاد می باشد. در صورت استفاده از سنگ شکن فک جهت خردایش کانی هایی با درجه سختی بالا توصیه می گردد که حتما از دستگاه مجهز به فک فولادی استفاده نمایید.

5. نسبت خردایش

نسبت خردایش در سنگ شکن فکی نشان دهنده تفاوت سایز قطعات ورودی و قطعات خروجی می باشد. هرچه این نسبت بالاتر باشد، دستگاه سنگ شکن از توانایی بالاتری در خردایش مواد اولیه برخوردار است.

6. سیستم رانش

سیستم رانش می تواند الکتریکی یا هیدرولیکی باشد و انتخاب آن کاملا به نوع صنعت بستگی دارد.

7. مصرف انرژی

یکی از فاکتورهای مهم که باید هنگام انتخاب دستگاه سنگ شکن فک در نظر گرفته شود، میزان مصرف انرژی توسط دستگاه است که بر حسب وات بیان می شود و در صورت بهینه نبودن می تواند کاربر را با هزینه های هنگفت روبرو سازد.

8. سیستم تنظیم فک

به کمک این سیستم می توان فاصله ی میان فک ها را تنظیم نمود و از این طریق اندازه سنگ های خروجی را تعیین کرد.

9. سیستم ایمنی

از آنجایی که حفظ سلامت افراد در محیط کار از اهمیت بالایی برخوردار است، وجود تجهیزات ایمنی چون کلید های ایمنی، پدال ایمنی و حفاظ در دستگاه سنگ شکن فک جزو مواردی است که باید قبل از خرید دستگاه حتما چک شود.

10. وزن دستگاه

از آنجا که وزن کلی سنگ شکن تاثیر بسزایی در نحوه حمل آن دارد، انتخاب دستگاه با وزن مناسب می تواند باعث سهولت در جابجایی و کاهش هزینه های حاصله گردد

جهت دریافت هرگونه مشاوره در زمینه خرید سنگ شکن فکی با کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید: 09121775749

ظرفیت دستگاه سنگ شکن فکی به چه عواملی بستگی دارد؟

منظور از ظرفیت دستگاه سنگ شکن، میزان قطعات خروجی از دستگاه بر حسب تن است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل تاثیر گذار در ظرفیت سنگ شکن فکی، میزان فاصله دهانه و گلوگاه در دستگاه است. اگر بتوانیم قطعات تشکیل دهنده داخلی در سنگ شکن فکی را مشاهده نماییم، متوجه حد فاصلی میان دو فک دستگاه خواهیم شد که هر چه به سمت پایین می رویم، این فاصله کمتر می شود. قسمت بالای این حد فاصل را دهانه، و قسمت پایین آن را نیز گلوگاه می نامند. هرچقدر دهانه ی سنگ شکن بزرگتر باشد، ورودی دستگاه نیز بیشتر می شود و در نتیجه خروجی دستگاه افزایش می یابد. االبته باید توجه داشت که میزان فاصله گلوگاه نباید از یک حد خاصی کمتر شود. هرچند با کاهش فاصله ی گلوگاه، قطعات سنگ مدت زمان بیشتری در میان دو فک باقی می مانند و بیشتر خرد می گردند ما اگر این فاصله بیش از حد کاهش یابد، عملکرد بهینه ی دستگاه دچار اختلال می گردد و احتمال شکستگی شفت و بلبرینگ موتور نیز افزایش می باید. یکی دیگر از عوامل موثر در میزان ظرفیت سنگ شکن فکی، سرعت حرکت فک متحرک در آن است. افزایش سرعت حرکت فک متحرک می تواند باعث بهبود ظرفیت دستگاه گردد. البته باید توجه نمود که این افزایش سرعت تا بازه ی خاصی سبب بهبود ظرفیت می گردد و پس از آن ظرفیت ثابت باقی خواهد ماند. همچنین لازم به ذکر است اگر قصد افزایش ظرفیت سنگ شکن را از طریق بالا بردن سرعت فک متحرک داریم، حتما نیاز است که ابتدا فاصله ی میان فک ها و وزن فک را متناسب با نیاز خود تغییر دهیم.

 

تعمیر و نگهداری سنگ شکن فکی

به طور کلی دستگاه سنگ شکن فکی به دلیل برخورداری از قطعات با قابلیت تعویض آسان، به راحتی و با هزینه ی پایین قابل تعمیر است. هم چنین در صورت رعایت نکات اصولی نگهداری از دستگاه که شامل روغن کاری به موقع، وارد نکردن سنگ هایی با ابعاد بزرگتر از دهانه ورودی و خودداری از کوچک کردن بیش از حد گلوگاه می باشد، می توان به افزایش طول عمر دستگاه و کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری کمک نمود.