دستگاه سنگ شکن هیدروکن (Hydrocone Crusher) که نام دیگر آن ماسه ساز مخروطی است، یکی از ماشین آلات مورد استفاده در خطوط تولید شن و ماسه در معادن سنگ است که قادر به خردایش سنگ های سخت و درشت معدنی می باشد و می تواند در مرحله دوم خردایش، پس از سنگ شکن فکی قرار گیرد. عملکرد سنگ شکن هیدروکن بر اساس فشار هیدرولیکی است و انواع گوناگونی از آن در بازار موجود می باشد که انتخاب میان آن ها بسته به نوع و میزان سختی سنگ های مورد نظر برای خردایش صورت می گیرد.

هیدروکن سنگ شکن سهند پویا

نحوه عملکرد هیدروکن سنگ شکن

سنگ شکن هیدروکن به عنوان یکی از ماشین آلات پرکاربرد کارخانجات تولید شن و ماسه، در مرحله دوم خردایش و به عنوان سنگ شکن ثانویه مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد این نوع سنگ شکن بر پایه فشار هیدرولیکی می باشد. به این صورت که قطعات سنگ ورودی توسط بازوهای فیدر به فضای بین دو مخروط ثابت و متحرک به نام های کانکیو و منتل هدایت می شوند و تحت فشار هیدرولیکی قرار  قرار می گیرند و خرد می گردند. در مرحله ی آخر نیز قطعات سنگ خورد شده از قسمت انتهایی دستگاه خارج می شوند.

کاربرد سنگ شکن هیدروکن در معدن

سنگ شکن های هیدروکن به دلیل استفاده از فشار هیدرولیک و قدرت بالا در خردایش قطعات معدنی گوناگون، به یکی از حیاتی ترین تجهیزات مورد استفاده در معادن شن و ماسه تبدیل شده است. همچنین برخورداری از قابلیت های کاربردی چون امکان تنظیم اندازه خروجی و عملکرد پایدار نیز از دیگر دلایل استفاده از این نوع سنگ شکن می باشد.

از جمله مهم ترین مصارف سنگ شکن مخروطی می توان به استفاده از آن جهت خردایش سنگ آهن، سنگ گرانیت، ذغال سنگ و سنگ آهک در صنایع ساختمانی و معادن اشاره نمود. هم چنین دیگر مصارف این نوع سنگ شکن به شرح زیر است:

  • صنعت راه سازی
  • صنایع مرتبط با ساخت و تولید
  • فرایند بازیافت
  • صنعت نفت و گاز

مزایای استفاده از سنگ شکن هیدروکن را بشناسیم!

سنگ شکن مخروطی به عنوان یکی از مهم ترین ماشین آلات مورد استفاده جهت تولید شن و ماسه از مزایای زیادی برخوردار است که باعث توجه بالای کارفرمایان و صنعت گران به این ماشین خردایش شده است. از جمله مهم ترین ویژگی های سنگ شکن هیدروکن می توان به امکان کنترل خروجی دستگاه به وسیله تنظیم میزان فاصله بین مخروط کانکیو (ثابت) و مخروط منتل (متحرک) اشاره نمود.

مزایای سنگ شکن هیدروکن

از دیگر مزایای مهم هیدروکن سنگ شکن، برخورداری از دهانه ورودی با ابعاد بزرگ است که توسط سیستم هیدروست کنترل می گردد و برای حجم تولید انبوه نیز مناسب می باشد. مشخصه کاربردی دیگر این سنگ شکن، هزینه پایین تعمیرات و نگهداری از آن است. همچنین این نوع سنگ شکن ثانویه به دلیل برخورداری از سه سیستم روغن کاری پیشرفته از طول عمر بالایی برخوردار است و نیازمند تعمیرات دوره ای کمتری می باشد. از دیگر ویژگی های کاربردی هیدروکن سنگ شکن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان استفاده در مناطق گرم و خشک به دلیل برخورداری از سیستم روغن کاری  مخصوص
  • قابلیت استفاده به عنوان سنگ شکن اولیه یا ثانویه
  • برخورداری از قطعات مقاوم از جنس فولاد منگنز
  • مقاومت بالا در خردایش سنگ های سختی چون سنگ آهن
  • امکان تولید در ابعاد مختلف و متناسب با نیاز کارفرما
  • امکان تعمیر و تعویض قطعات در محل نصب
  • در دسترس بودن قطعات یدکی
  • وزن پایین و حمل و نقل آسان
  • استهلاک پایین

معرفی قطعات سنگ شکن هیدروکن

با وجود اینکه دو قطعه کانکیو و منتل در سنگ سکن هیدروکن وظیفه خرد کردن قطعات سنگ را بر عهده دارند، قطعات حیاتی دیگری نیز در این نوع سنگ شکن وجود دارد که همگی از مقاومت بالایی برخوردارند و قابل تعویض می باشند. مهم ترین قطعات هیدروکن عبارت است از:

قطعات هیدروکن سنگ شکن

  • بدنه اصلی (Main Frame)

بدنه اصلی سنگ شکن هیدروکن در واقع همان اسکلت دستگاه است که تمام اجزا روی آن نصب می گردند.

  • مخروط خرد کننده (Crushing Cone Mantle)

مخروط خرد کننده در واقع یکی از مهم ترین اجزای هیدروکن است که داخل بدنه دستگاه قرار دارد و در واقع بستری برای خرد کننده ها محسوب می شود.

  • کانکیو (Concave)

قطعه کانکیو در دستگاه هیدروکن در واقع بخش ثابت محفظه خردایش است که روبروی منتل قرار می گیرد.

  • محور اصلی (Main Shaft)

محور اصلی در دستگاه هیدروکن بستری برای نصب منتل است که توسط موتور دوران پیدا می کند.

  • بوش اکسنتریک (Eccentric Bushing)

یکی از اجزای هیدروکن است که از طریق آن حرکت دورانی موتور به محور اصلی منتقل می گردد.

  • بوش حمایتی (Supporting Bushing)

بوش حمایتی در سنگ شکن هیدروکن قطعه ای است که در اطراف محور اصلی قرار می گیرد و از آن حمایت می نماید.

  • سیستم تعلیق (Suspension System)

توسط سیستم تعلیق تعبیه شده روی هیدروکن سنگ شکن نوسانات مخروط خرد کننده کنترل می گردد.

  • سیستم روغن کاری (Lubrication System)

از سیستم روغن کاری در این نوع سنگ شکن جهت روانکاری بوش ها، محور اصلی و سایر قطعات استفاده می شود.

  • سیستم هیدرولیکی (Hydraulic System)

سیستم هیدرولیکی سنگ شکن هیدروکن وظیفه تنظیم فاصله بین کانکیو و منتل را بر عهده دارد و در محافظت از دستگاه در برابر قطعات غیر قابل خردایش نقش بسزایی دارد.

  • سیستم الکتریکی و کنترلی (Electrical and Control System)

این سیستم شامل موتور های الکتریکی، کنترلر ها و سنسور هایی است که قادر به نظارت و کنترل عملکرد سنگ شکن می باشند.

  • سیستم تعذیه (Feed System)

سیستم تغذیه هیدروکن سنگ شکن وظیفه انتقال قطعات سنگ به محفظه داخلی دستگاه را بر عهده دارد.

  • سیستم تخلیه (Discharge System)

سیستم تخلیه در واقع آخرین و یکی از مهم ترین قطعات هیدروکن است که توسط آن قطعات سنگ خرد شده از دستگاه خارج می گردد.

  • پوشش ها یا لاینر ها (Liners)

لاینر های هیدروکن سنگ شکن در واقع همان پوشش های مقاوم فولادی هستند که بر روی منتل و کانکیو نصب می گردند و به آسانی قابل تعویض می باشند.

  • سیل ها و پکینگ ها (Seals and Packings)

سیل و پکینگ ها در واقع وظیفه جلوگیری از نشت روغن و محافظت از قطعات داخلی را بر عهده دارند.

مشخصات فنی هیدروکن که باید هنگام خرید در نظر بگیریم!

با توجه به این که انتخاب و خرید دستگاه هیدروکن ممکن است کارفرمایان و صاحبان معدن را با چالش های متعددی روبرو سازد، در ادامه تلاش کردیم با ارائه یک چک لیست از مشخصات فنی سنگ شکن هیدروکن شما را در این زمینه یاری رسانیم.

ظرفیت تولید

ظرفیت تولید سنگ شکن هیدروکن فاکتوری است که نشان دهنده توانایی دستگاه در خرد کردن مواد معدنی می باشد و واحد آن تن در ساعت یا تن در روز است.

اندازه ورودی

اندازه ورودی سنگ شکن هیدروکن برابر با حداکثر سایز قطعات سنگ است که می توانند وارد دستگاه سنگ شکن شوند و واحد آن اینچ یا میلی متر می باشد.

اندازه خروجی

برابر با اندازه نهایی مواد خروجی از هیدروکن سنگ شکن است که کاملا قابل تنظیم است و با واحد اینچ یا میلی متر بررسی می گردد.

قدرت موتور

یکی از پارامترهای مهم انتخاب سنگ شکن هیدروکن، قدرت موتور دستگاه است که با واحد اسب برقی (HB) یا کیلو وات (KW) اندازه گیری می شود و بیانگر قدرت تولید شده توسط موتور جهت خردایش می باشد.

سرعت دوران مخروط

سرعت دوران مخروط سنگ شکن هیدروکن، عاملی موثر بر توانایی خردایش دستگاه است که با واحد دور در دقیقه بیان می گردد.

سیستم کنترل

سیستم کنترل هیدروکن سنگ شکن به عنوان ابزار تنظیم اندازه خروجی، فاکتور مهم دیگری است که باید در خرید سنگ شکن هیدروکن در نظر گرفته شود و در سایز قطعات سنگ نهایی نقش بسزایی دارد.

وزن دستگاه

یکی از موارد مهمی که ممکن است در خرید سنگ سکن هیدروکن توسط کارفرمایان در نظر گرفته نشود و فراموش شود، وزن دستگاه است که تاثیر زیادی در سهولت در حمل و جابجایی سنگ شکن دارد.

منبع تغذیه

منبع تغذیه هیدروکن سنگ شکن درواقع همان ولتاژ کاری مورد نیاز موتور است.

ابعاد فیزیکی

از آنجایی که ابعاد فیزیکی هیدروکن سنگ شکن نقش مهمی در سهولت در حمل و جایگیری دستگاه در محیط معدن دارد، توجه به این ابعاد نیز نکته مهم دیگری است که باید در خرید این نوع سنگ شکن در نظر داشت. لازم به ذکر است ابعاد دستگاه شامل طول، عرض و ارتفاع آن است که بر حسب متر و سانتی متر بیان می شود.

آشنایی با انواع سنگ شکن هیدروکن

سنگ شکن های هیدروکن معمولا در اندازه و ظرفیت های گوناگونی تولید می گردند و مشخصات فنی آن ها نیز بر اساس نیاز کارفرما قابل تغییر است. یکی از رایج ترین دسته بندی های موجود برای انواع هیدروکن از لحاظ ابعاد و امکانات به شرح زیر است:

انواع هیدروکن سنگ شکن

سنگ شکن هیدروکن استاندارد (Standard Hydrocone Crusher)

هیدروکن سنگ شکن استاندارد یکی از پرکاربرد ترین ماشین آلات خردایش در معادن است که از آن جهت خرد کردن مواد معدنی با اندازه متوسط استفاده می شود.

سنگ شکن هیدروکن فوق العاده (Superior Hydrocone Crusher)

هیدروکن سنگ شکن فوق العاده، ورژن تقویت یافته سنگ شکن هیدروکن معمولی است که از آن جهت خردایش سنگ های معدنی با ابعاد بزرگتر و نیز دستیابی به خروجی بیشتر استفاده می گردد.

سنگ شکن هیدروکن همراه با صفحه نمایش (Hydrocone Crusher With Crusher)

این مدل هیدروکن در واقع یکی از انواع هیدروکن است که دارای صفحه نمایشی با طراحی خاص بوده و امکان مشاهده و تنظیم سایز نهایی خروجی را برای کاربر فراهم می کند.

سنگ شکن هیدروکن متحرک (Mobile Hydrocone Crusher)

هیدروکن سنگ شکن متحرک که به آن هیدروکن موبایل نیز گفته می شود بر روی شاسی های متحرک نصب می گردد و به راحتی قابل حمل می باشد.

سنگ شکن هیدروکن ثانویه (Secondary Hydrocone Crusher)

هیدروکن سنگ شکن ثانویه به عنوان واحد خرد کننده دوم پس از دستگاه سنگ شکن اولیه قرار می گیرد و خروجی آن را مجددا پردازش می نماید.

از آنجایی که انتخاب دستگاه سنگ شکن هیدروکن مناسب صنعت نیازمند تخصص و تجربه فراوانی در این زمینه است، پیشنهاد سهند پویا به عنوان تولید کننده انواع سنگ شکن مخروطی، تماس با مشاوران ما در بخش بازاریابی و فروش است که می توانند در این امر شما را یاری رسانند.

نکات مهم نگهداری و تعمیر سنگ شکن هیدروکن

تعمیر و نگهداری مستمر از سنگ شکن هیدروکن از جهت افزایش طول عمر مفید و کاهش هزینه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و نیازمند توجه و چک کردن دوره ای دستگاه می باشد. دستگاه سنگ شکن هیدروکن تولید سهند پویا به دلیل برخورداری از طراحی ساده و قابلیت تعویض قطعات، امکان نگهداری و تعمیر آسان دستگاه توسط کاربران را فراهم می نماید. همچنین تیم خبره سهند پویا متشکل از کارشناسان متخصص این حوزه همه روزه آماده ی ارائه ی خدمات تعمیر و نگهداری هیدروکن سنگ شکن می باشند. جهت ارتباط با تیم مجرب سهند پویا کافیست با شماره 09121775749 تماس حاصل فرمایید.

سنگ شکن هیدروکن سهند پویا

قیمت سنگ شکن هیدروکن تولید سهند پویا

امروزه به دلیل نوسانات ارزی و تغییر مداوم قیمت مواد اولیه مورد استفاده در ساخت ماشین آلات و تجهیزات، قیمت نهایی محصولات نیز دائما دستخوش تغییر می گردند. پیشنهاد کمپانی سهند پویا به عنوان تولید کننده انواع دستگاه سنگ شکن هیدروکن معدن، تماس با کارشناسان ما در بخش فروش شرکت است که همه روزه آماده ی ارائه ی مشاوره قیمت و خرید به شما مشتریان گرامی می باشند.