معرفی سنگ شکن ثابت و مزایا و معایب آن

سنگ شکن ثابت دستگاهی است که برای خرد کردن سنگ های بزرگ و تبدیل آن ها به اندازه های کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد. از این تجهیزات در صنایع معادن، ساختمانی، فولاد، بازیافت مواد، سیمان و راهسازی استفاده می کنند. از مزایای این دستگاه ها می توان به نگهداری راحت و کارکرد آسان آن ها نسبت به دستگاه های سنگ شکن متحرک اشاره کرد. همچنین این دستگاه ها را می توان با ظرفیت تولید بالا برای نیازهای مختلف طراحی نمود.

سنگ شکن ثابت

سنگ شکن های ثابت تجهیزاتی هستند که در یک مکان ثابت نصب شده و به طور مداوم مواد را خرد می کنند، به عبارتی دیگر این تجهیزات برای خرد کردن سنگ های سخت و بزرگ کاربرد دارند. در این تجهیزات از یک سطح فلزی برای شکستن یا فشرده سازی مواد به شکل تکه های کوچک استفاده می کنند، همچنین این دستگاه ها دارای بدنه محکمی بوده که در ساخت آن ها از فولاد منگنزدار استفاده می شود. از رایج ترین و شناخته شده ترین سنگ شکن های ثابت مورد استفاده در معادن نیز می توان به سنگ شکن فکی، سنگ شکن هیدروکن، سنگ شکن غلتکی و… اشاره نمود.

موارد استفاده از دستگاه سنگ شکن ثابت

سنگ شکن ثابت در صنایع مختلفی چون معادن، ساختمان، فولاد و بازیافت مواد کاربرد دارد؛ به عبارتی دیگر در صنایع مختلف از سنگ شکن ها تنها به دلیل عملکرد پایدار و قابلیت خرد کردن دائمی سنگ ها استفاده می کنند.

صنعت معدن

در معادن برای خرد کردن سنگ ها و مواد معدنی به اندازه های کوچکتر از سنگ شکن های ثابت استفاده می کنند. این تجهیزات را در نزدیکی محل استخراج قرار می دهند تا مواد معدنی و سنگ ها را خرد نمایند.

صنایع ساختمانی

در صنایع ساختمانی، سنگ شکن های ثابت برای خرد کردن موادی مانند سنگ، آسفالت، بتن و مصالح دیگر کاربرد دارند. پس از خرد کردن مواد، از آن ها در ساختمان سازی، راه سازی یا پروژه های دیگر ساختمانی استفاده می کنند.

صنایع فولاد

از سنگ شکن های ثابت، در صنایع فولاد برای خرد کردن موادی مانند سنگ های آهن و معدنی استفاده می کنند. پس از خرد کردن این مواد به اندازه های دلخواه از آن ها برای تولید فولاد استفاده می نمایند.

بازیافت مواد

برای بازیافت موادی مانند بتن، آسفالت و مواد ساختمانی از سنگ شکن ثابت استفاده می کنند. این تجهیزات مواد را به اندازه های کوچکتر خرد کرده و مجددا در صنایع مختلف از آن ها استفاده می کنند.

مزایای استفاده از سنگ شکن ثابت کدام اند؟

از جمله مزایای سنگ شکن های ثابت عبارتند از:
• محصول نهایی به شکل دانه های با کیفیت با حفره های کم مکعبی می باشد.
• سنگ های خرد شده بسیار با کیفیت بوده و قطعات خروجی آن ها دارای اندازه های مشخصی هستند.
• نگهداری از این دستگاه ها به دلیل ثابت بودن بسیار آسان می باشد.
• از این دستگاه ها برای خرد کردن سنگ های سخت، گرانیت، سنگ آهک، ذغال سنگ، سنگ بازالت و غیره استفاده می کنند.
• وجود مواد اولیه درجه یک در بدنه و قطعات این دستگاه ها سبب افزایش ماندگاری این سنگ شکن ها شده و هزینه های اضافی را کاهش می دهد.
• تنوع در کیفیت و اندازه دستگاه از مزیت های ویژه سنگ شکن های ثابت محسوب می شود.
• محصول نهایی این سنگ شکن ها برای ساخت بزرگراه ها، راه آهن، ایستگاه اختلاط بتن و غیره مناسب می باشد.
• این تجهیزات دارای پیکربندی قابل تغییر بوده که امکان خرد کردن مواد اولیه بزرگ را دارند.
• قطعات تولیدی این دستگاه ها عمر بالایی داشته و کمتر خراب می شوند.
معرفی مزایا و معایب سنگ شکن ثابت

معایب دستگاه سنگ شکن ثابت

معایب سنگ شکن های ثابت از مزایای آن کمتر است.از جمله معایب این تجهیزات عبارتند از:
  •  این تجهیزات نیاز به نصب دارند؛ بنابراین ضروری است برای تثبیت این دستگاه ها از بتن استفاده نمایند که این امر مشکلاتی را در زمان جداسازی به وجود می آورد.
  •  در صنایع معادن ضروری است سنگ معدن را تا محل نصب دستگاه حمل نمایند؛ بنابراین هزینه های حمل و نقل و نیروی انسانی افزایش می یابد.

جمع بندی نهایی

سنگ شکن ثابت برای استخراج سنگ های بزرگ در معادن کاربرد دارد. این دستگاه ها، سنگ ها را به قطعات و اندازه های کوچک تری تبدیل می کنند. از مزایای این تجهیزات می توان به کارایی بالا و هزینه تعمیر پایین، نگهداری آسان و سایش کم قطعات دستگاه اشاره کرد. برای سفارش انواع سنگ شکن متناسب با صنعت خود کافیست وارد بخش محصولات سهند پویا شده و سنگ شکن مورد نیاز خود را تهیه فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *